samba a dve sitove karty

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Únor 10 08:34:02 CET 1999

> Dyk sem to sem asi minulej tejden posilal :(((
> Problem: Neni zaznam v DNS.
> Reseni: Pridat zaznam(y) do /etc/hosts.
>
> Elementary, dear Watson.
>
>     Melkor
>
> [Zezula Jan EB_PRA]
> Dobra.. tohle nechame byt, protoze tu bezi DHCP + WINS, takze je DNSko
> nepouzitelny.. a udrzovat hosts by nejspis bylo k zblazneni :)
>
> spis by mne zajimalo co s timhle
>
> na siti se vyskytuji dosove stanice bez TCP/IP, stanice na ethernetu vidi
> linux v pohode.. ale dosove stanice na Token Ringu linux vubec nevidi
> [...]

Nevim, jestli jsem stihl sledovat celou diskusi, ale moje postřehy:

Konfigurace SAMBY je velmi citlivá na korektní nastavení TCP/IP. Pokud píšete,
že DNS je nepoužitelné kvůli DHCP a WINS, tak je to "naprosté nepochopení".
WINS řeší něco jiného než WINS a IMHO SAMBA používá DNS. Z čehož plyne, že bud
musíte mít všude korektní soubory hosts (i na klientech) nebo rozběhnout DNS
server a do DHCP na něj nastavit odkaz, což velmi doporučuji.

SUMA: Snažte se nejprve korektně nastavit TCP/IP. Až to budete mít, pak už
zřejmě SAMBA rovnou bude fungovat.

Pavel

E-Mail: Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
Date: 10-Feb-99