samba a dve sitove karty

Zezula Jan EB_PRA ZEZULAJ na erstebank.com
Středa Únor 10 11:58:00 CET 1999

> Dyk sem to sem asi minulej tejden posilal :(((
> Problem: Neni zaznam v DNS.
> Reseni: Pridat zaznam(y) do /etc/hosts.
>
> Elementary, dear Watson.
>
>     Melkor
>
> [Zezula Jan EB_PRA]
> Dobra.. tohle nechame byt, protoze tu bezi DHCP + WINS, takze je DNSko
> nepouzitelny.. a udrzovat hosts by nejspis bylo k zblazneni :)
>
> spis by mne zajimalo co s timhle
>
> na siti se vyskytuji dosove stanice bez TCP/IP, stanice na ethernetu vidi
> linux v pohode.. ale dosove stanice na Token Ringu linux vubec nevidi
> [...]

Nevim, jestli jsem stihl sledovat celou diskusi, ale moje postrehy:

Konfigurace SAMBY je velmi citlivá na korektní nastavení TCP/IP. Pokud
písete,
ze DNS je nepouzitelné kvuli DHCP a WINS, tak je to "naprosté nepochopení".
WINS resí neco jiného nez WINS a IMHO SAMBA pouzívá DNS. Z cehoz plyne, ze
bud
musíte mít vsude korektní soubory hosts (i na klientech) nebo rozbehnout DNS
server a do DHCP na nej nastavit odkaz, coz velmi doporucuji.

SUMA: Snazte se nejprve korektne nastavit TCP/IP. Az to budete mít, pak uz
zrejme SAMBA rovnou bude fungovat.

Pavel

[Zezula Jan EB_PRA]
nejspis si nejak nerozumime... pokud se nepletu tak podle vas bych mnel mit
kazdy pocitac na siti v hosts (a to i na vsech pocitacich) ci zaneseny v DNS
ale jak chcete udrzet databazy o 250 pocitacich ktery maji IP pridelovanou
pres DHCP (NT server) pokud vite jak hodne by mne to zajimalo.. ale tohle je
vedlejsi nevadi mi ze mi to vyplnuje do logu "Gethostbyaddr failed for
x.x.x.x" to neni zas tak tragicky... spis mne zajima drive popsany problem...

Jan Zezula