Jeste k locales

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Středa Únor 10 16:14:02 CET 1999

Jakub Velimsky <velimsky na karel.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> Maly postreh k ceskym locales. Po nainstalovani RedHatu 5.2 a pocesteni
> presne podle Czech-HOWTO (tedy i nastaveni ceskych locales) mi nefungoval
> kalkulator xcalc s cisly obsahujicimi desetinnou tecku. Zkusil jsem pouzit
> hrubou silu, v souboru LC_NUMERIC jsem rucne zamenil znak "," za "." a
> kalkulacka se rozbehla. Ale asi to nebude to prave, systematicke reseni.

   To je ovsem chyba te kalkulacky. Bud by mela pri nastavenem LC_NUMERIC
na czech (cs_CZ apod.) pracovat s desetinnou carkou misto tecky (filosofie
chcete-li narodni prostredi, tak ho budete mit), nebo bez ohledu na
nastaveni vzdy pouze s teckou (format cisel je takovyto a basta - tato
filosofie mi v pripade kalkulacky pripada nejrozumnejsi), nebo s obojim
(coz asi neni vzdy realizovatelne, treba v pripade programovacich jazyku),
ale rozhodne musi fungovat. Systematickym resenim je poslat bug report nebo
primo patch autorovi (maintainerovi) xcalcu.

                                             S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229