Jadro 2.2.1; unix2dos

Rudolf Ulč rudolf.ulc na oku-st.cz
Pátek Únor 12 10:00:43 CET 1999

Dobrý den

> : Jak jiz bylo nedavno psano, jde. Je ale treba bootovat pres DOS.
> : V dosu zavest ovladac pro VESA 2.0 a pres loadlin spustit Linux.
> : Sam jsem to vcera zkousel s S3 Trio 64 a funguje to tak.
>
> Co ten ovladac vlastne presne urobi, ze to potom
> uz Linuxu staci? Bola by velka veda dorobit to
> do LILO?

Myslím, že je to takhle (kdyžtak mě někdo opravte):

Jádro umí přepnout do jiného videorežimu videokartu VGA, nebo videokartu,
kterou zná - např. Matrox (viz dokumentace k frame bufferu jádra) nebo
také umí použít rozšíření biosu videokarty podle VESA 2.0 (neumí podle
VESA 1.2). Některé videokarty mají bios VESA 2.0 přímo v sobě (bohužel
jsem zatím nikde neviděl žádný seznam) je na to určitě nějaký testovací
program do Dosu, a něco je také u knihovny svgalib. Problém s VESA 2.0 je
ten, že se musí procesor přepnout do reálného módu (popis knihovny myslím,
že se jmenuje lrmi nebo tak nějak je u svgalib), aby mohl použít služeb
VESA biosu. -> Tj. lze nabootovat do Dosu, nátáhnou ovladač VESA 2.0,
přepnout videomod, přes loadlin natáhnout Linux, ale ten asi určitě pak
ovladač zruší. Jak se budou potom chovat později spuštěné programy
používající svgalib nebo X-Windows nevím, nezkoušel jsem to.

Myslím, že řešením do budoucna je přímá podpora videokarty pro frame
buffer v jádře. Případně řešení pomocí GGI knihovny, pokud by se podařilo
ji rozšířit, případně některé části dát přímo do jádra. Na to jsou pokud
vím různé názory - má být ovladač videokarty v jádře nebo ne ? ...

Takže popis těchto problémů je v dokumentaci frame bufferu jádra,
dokumentaci svgalib (nejlépe poslední beta verze 1.4.0), případně u
projektu GGI ( http://www.ggi-project.org/ ).

Rudolf Ulč
Okresní úřad Strakonice
rudolf.ulc na oku-st.cz