pocitanie prenesenych byte

Diamantik ... diamant na cspo04.sk
Pátek Únor 12 12:38:44 CET 1999

Zdravim Vas ...

Mam taky dojem ze tato tema sa tu uz vyskytla, takze vopred prosim o
ospravedlnenie.
Moj problem je :

V blizkej buducnosti by sme mali potiahnut pevnu linku do netu ale budeme
obmedzeni poctom prenesenych byte. Limit je 100 MB. Ako to odkontrolovat ?
Mame WAN s adresami : 172.16.*.*. Moj stroj (Linux RH 5.0 2.0.35 jadro)
bude sluzit ako router pre cely podnik.
Jadro je prelozene s podporou IP_FIREWALL, IP_MASQUERADING. Do
/etc/rc.d/rc.local na koniec pribudli riadky :

ipfwadm -M -s 0 0 0 (je to dobre ? ako som vycital s manu mali by to byt
timeouty)
ipfwadm -F -a m -S 172.16.4.0/24 -D any/0

Podla mojich prekladov manu by to malo znamenat :
maskaraduj secko so ziadnymi timeoutami
posielaj vsetko z adries 172.... do sveta

Je to dobre ? Malo by to poskytovat sluzby WWW, IRC a nic viac.
Dakujem za vsetky odpovede.

P.S.: prosim neposielajte ma na archiv konfery, pretoze ST mi urobili taku
vec ze ma prelozili na PCM4. Ak niekto nevie co to znamena tak :
rychlost modemu povodna vydelena 16-timi = moja sucasna rychlost.

Ostavam s pozdravom :
"Vyhybajte sa praci a svojim nadriadenym ... "
Daniel Ciprus
SysAdmin
email : diamant na cspo04.sk
tel : 091/ 721 060