Dokumentace obecne [was: Re: Dokumentace ke Qmailu]

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pátek Únor 12 20:38:22 CET 1999

>      Manove stranky - proc ne, ale kdyz
> clovek nevi, ze na vypis adresare potrebuje ls, man ls ho napsat nenapadne a

Osobne bych cekal, ze takovy program se bude nachazet v baliku fileutils.
(Pokud vam to prijde divne, nezbyva vam nez zkusit `dpkg -l|less` a najit
balik, ktery danou funkci plni).
Pak neni problem napsat `dpkg -L jmenobaliku`, coz vam vypise vsechny
soubory, ktere dany balik obsahuje. (pokud chcete jen manove stranky,
doplnte jeste o `|grep man`. A je vyhrano.

Man ma navic pekny parametr -k, takze vsechny manualove stranky, ktere
vytvareji nejaky seznam, ktery ma navic cosi spolecneho s direktorari
(coz ls urcite ma :-)), lze najit napr. takto:
`man -k list|grep dir`

Podobne lze pochopitelne postupovat i v pripade qmailu.

> prohrabavat se tim vsim .. nicmene mam pocit, ze to v pripade qmailu
> ani nijak jinak nejde. Nebo ano?

Jde. Viz vyse. Podrobnejsi info viz `man dpkg` a `man man`.

David Kuzela

 email: kuzela na mbox.vol.cz
 icq:   24470559   [dawyd]