ISO-8859-2 vs Windows-1250

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Únor 12 23:35:45 CET 1999

Dne 12. 2. 1999 Branislav Vartik napsal:

> Dobry den
>
> s priatelom ktory zacal pracovat pre Microsoft (USA) sme si pisali o
> subjekte veci, neviete niekto "ako to vlastne bolo" pripadne neexistuje
> o tom uz nejaky dokument?
> Vytah z korespondencie:
> =============

> ==============

S tim si dovolim nesouhlasit. Dle prislusnych RFC (1521 - MIME) jsou ISO
kodovani definovane normami z let 1987 (mimo jine i iso-8859-2) az 1990.
Nechci panum od Microsoftu sahat do svedomi, ale ma obavu, ze v roce 1987 si
pravdepodobne mysleli, ze cestina je nareci pralesniho naroda polynezskych
lovcu lebek a na jeji implementaci do Windows (pokud uz v te dobre
existovaly alespon na "rysovacim prkne") urcite ani nepomysleli.

Jedine, co Vase korespondence s pritelem dokazuje je to, ze "okecat" se da
vsechno, protoze i kdyby Unix v dobe vyvoje cesky mluvicich Windows
podporoval treba jenom 10 znaku, norma pro stredoevropske jazyky uz
existovala. Predstava, ze iso-8859-x rovna se Unix, je totiz ponekud
mylna...

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz