struct dqblk (quota)

peak na kerberos.troja.mff.cuni.cz peak na kerberos.troja.mff.cuni.cz
Sobota Únor 13 02:36:11 CET 1999

On Fri, 12 Feb 1999, Jan Podhajsky wrote:

> limity na bloky a inody jsou mi jasne, nevim ale co maji obsahovat ty casove
> polozky

Ty obsahuji (absolutni) cas, kdy systemu "dojde trpelivost" a zacne tvrde
pozadovat snizeni spotreby pod kvotu. Nastavuje se v okamziku prekroceni
kvoty na cas aktualni plus zadany interval. Pro [ug]id == 0 maji tyhle
polozky specialni vyznam: vyjadruji totiz primo ty intervaly.

> a jestli je potreba nastavovat alokovane inody a bloky pri zavadeni
> quoty.. (kvotu zavadim pomoci quotactl s prvnim parametrem Q_SETQUOTA)

Je a neni. Q_SETQUOTA nastavuje vsechno, ovsem Q_SETUSE pouze stav a
Q_SETQLIM pouze kvoty a limity. Pokud tedy nechcete plytvat energii, pak
radeji pouzijte Q_SETQLIM.

Doporucena cetba:
[1] quotactl(2)
[2] include/linux/quota.h
[3] fs/dquot.c			:)

"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"