POLEMIKA: Clanky o Linuxu (long)

Úterý Únor 16 22:18:47 CET 1999

Ja se bohuzel nepokladam za takoveho kabrnaka, abych vychrlil
jakoukoliv soucast inicializacnich skriptu ala System V z hlavy. Pokud
Vy ano, tak smekam :-) A hledat to nekade na jine masine - to radsi
pouziju ten linuxconf. Kdyz jsem pred 3 roky prechazel na NW4.x, taky
mi prislo, ze okenkove utility na konfiguraci nepotrebuju, protoze jsem
si poradil rucne s NW 2.x i 3.x. Jenze casem jsem prisel na to, ze
stravit 3 hodiny hledanim zavislosti mezi moduly, pokud se nektery
automaticky nenaladuje, je blbost. A tak pouzivam okenka, kde to za 1
minutu mam hotove. Pravda, drobnym upravam ve vi se clovek obvykle
nevyhne, ale nac se zdrzovat tim, co za nas jiz udelali jini. Vzdyt v
tom to je - taky si sam nepisete cele jadro, jen prekladate to, co Vam
nekdo predlozil. A kdyz se kouknu do historie, tak prvni jadra Linuxova
obvykle nesla prelozit sekvenci:

   make config [menuconfig, xconfig]
   make dep clean zImage modules modules_install

:-)

On 16 Feb 99 at 14:26, Leos Bitto wrote:

> Milan Kerslager (milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz) wrote:
> : No jo, jenze kdyz chci delat /etc/rc.d/init.d/network start|stop|restart
> : tak potrebuju mit ty skripty tak, jak to jejich autori zamysleli. Ne ze
> : bych si v tom liboval, ale nektere stroje instaluju ja a pozdeji se o
> : ne stara nekdo jiny.
>
> Ale vzdyt to neni probem. Editovat musite soubory v adresari /etc/sysconfig,
> ne primo ty skripty samotne. Ten linuxconf stejne o moc vic nedela...

Pokud jsem si dobre vsimnul, tak tam obvykle vsechny ty soubory na
zacatku nejsou, pribyvaji jaksi "za pochodu" a "dle potreby".

Myslim, ze je to zbytecne dohadovani. Ja proste rad pouziju neco, co mi
ulehci praci, protoze mi pak zbyde cas na to, abych udelal zase neco
pro ostatni ja.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution