pppd a dial on demand

Michal Hucik chaky na goliash.inext.cz
Středa Únor 17 08:17:19 CET 1999

Hi,
	prosim nevite nahodou nekdo o existenci nejakeho HOWTO, ktere by
popisovalo podrobneji to, jak dosahnout u pppd toho, aby vytacelo spojeni
jen zaklade pozadavku na definovanou gateway?
Pouzivam pro tyto ucely diald, ale mam s nim trochu potize - obcas se stane,
ze se diald bez jakekoliv chybove hlasky ukonci, v horsim pripade 'zatuhne'
velmi podivnym zpusobem cely server a to tak, ze se neda prihlasit do
systemu (ani z lokalni konzole) - po zadani hesla se nic nedeje a terminal
je mrtvy, funguji pouze shelly, ktere jiz byly otevrene a nikde neni zadna
chybova ani varovna hlaska (nefunguje ani 'su'). Dalsim problemem u diald je
to, ze v jeho konfiguraci je nutne uvadet rozhrani, ktere bude fungovat jako
gateway (tedy ppp0). Server ma ovsem dva modemy a na druhem bezi dialup,
takze se obcas stane, ze ppp0 si obsadi ten dialup a pak se pri spojeni,
ktere vyvola diald vytvori zarizeni ppp1 na ktere samozrejme neni nastaven
routing.
Tyto potize s diald mne vedly k tomu, abych zkusil demand primo u pppd.
Procetl jsem si manual, ale k funkci demand jsem tam toho moc nenasel.
Udelal jsem tedy to, ze jsem do prikazoveho radku pppd pouze pridal kouzelne
slovo 'demand' a zajistil jsem aby se to spustilo po stratu systemu. Navaze
se spojeni, ktere se po urcite dobe 'idle' nebo chybe pri komunikaci modemu
prerusi. Prikaz ifconfig sice ukazuje existenci rozhrani ppp0, ale zadnym
zpusobem se mi nepodarilo presvedcit pppd aby znova spustil chat a navazal
spojeni.

Muzete mi s tim nekdo poradit? Predem dekuji.

Ahoj -
	Michal

--
"mailto:chaky na foresta.cz","mailto:chaky na vs.inext.cz",2:421/450.55 na fidonet
 Michal Hucik, FORESTA SG a.s.           "http://goliash.inext.cz/~chaky/"

    ---===   Beskyde, Beskyde, kdo po tobe SCSI ... ?   ===---