Linux a komerce (Bylo Re: POLEMIKA: Clanky o Linuxu)

Petr Krenzelok petr.krenzelok na trz.cz
Čtvrtek Únor 18 07:54:38 CET 1999

Alexandr Malusek wrote:

> To je v soucasne dobe mozne, ale obavam se, ze casem budou komercni
> firmy vyuzivat stale vice vlastnosti groupwarovych produktu. Zatim to
> vypada, ze jedinym konkurentem MS-Exchange bude produkt Lotusu (pokud
> portaci dokonci). Pochybuji ale, ze bude pro Linux k dispozici ceska
> verze.

MS Exchange? A Lotus? Asi poradne nevim co vsechno MS Exchange umoznuje,
ale nastinim vam situaci v nasem podniku. Pracuji ve spolecnosti Moravia
Steel, cili vlastne rekneme v Trineckych zelezarnach.
Tady mame jako stezejni groupwarovy produkt uz dlouha leta skutecne Lotus
Notes - na teto platforme bezi i Web server. Blizi se vydani Notes5, coz
bude udajne takovy rozdil oproti starsim verzim jako asi prechod z Win3.1
na W95, cili pozice Notesu v podniku pouze zesili.
Na MSExchange zde bezel mail server, z cehoz jsme vsak naseho spravce
neustalym si stezovanim na neco vylecili :-) Tedka se zase prechazi zpet
na Linuxy. Nejsem si jist, zdali ale panove od Notesu nebudou v budoucnu
chtit, aby i mail server bezel na Notesech ....
Ad ceska verze - to muze byt skutecne problem. Jako Amigistovi mi neco
takoveho nejde skutecne do hlavy :-) Staci mit pouze katalogy a kazdy si
muze produkt prelozit jak chce, no holt, chytry system je chytry system
:-)
Rikam to jen proto, ze napriklad cele zelezarny budou zrejme prechazet na
MS Office jen kvuli toho, ze se ceska pobocka Lotusu rozhodla kancelarsky
balik SmartSuite dale nelokalizovat. Za to bych je zavrel, a designery od
MicroSlothu taky, Widle jsou skutecne vymysleny tak, aby se na nich mohlo
prizivovat X dalsich firem ....
Co se tyce Linuxu, tezko rict - ani nevim, jak tam funguji lokalizacni
mechanismy, jsem u Linuxu novy a dava mi pekne zabrat  ....

> Jak to vypada a bude vypadat s nasazenim Linuxu jako desktopu v
> podnicich? Neni a nebude ho mozne z praktickych duvodu nasazovat,

Linux jako desktop? Podle me - zapomente ..... Bezny uzivatel ma problem
ovladad Widle, natoz Linux ....

> protoze nebude umet s produkty MS komunikovat. Byly doby, kdy podniky

IPC se da prece resit ruznymi postupy .....

> davaly prednost otevrenym systemum (Viz napr.
> http://www.acq-ref.navy.mil/turbo/arp47a.htm), aly ty doby jsou davno
> pryc.

jo jo, commerce rulezzz (sad but true) ....

> Pokud nedojde ke zmene v chapani vyznamu otevrenych systemu v
> podnicich a statni sprave, pak se Microsoft nemusi nijak obavat ztraty
> sveho temer monopolniho postaveni.

je to cim dale horsi. Uz kazde rude pravo pise o Windoze a co je na nich
tak cool, tak vsichni uzivatele zacnou otravovat, ze chteji novy OS nebo
Worda a pri dotazu na duvod nejsou schopni podat zaden argument ....
Rika se tomu myslim hype, deje se to celkem uspesne kolem Windows, ale
taky procesoru Intel, jen se podivejte na pcweek.com :-) Nebyt apple, tak
se treba ani o G3 nemluvi .... btw: i rozmach Linuxu posledni dobou, je
vice mene hype, jen si to priznat :-)

> Linux se sice bude vyvijet i
> nadale, ale do (zejmena ceskych) podniku se dostane jen v roli
> specializovanych serveru.

Taaak, ale i to staci ....

> Z meho pohledu je to temna budoucnost,
> trochu svetla by prineslo rozdeleni Microsoftu na nekolik firem z
> duvodu soudniho rozhodnuti antimonopolnich uradu USA, ale to se zatim
> jevi jako utopie.

nebo velka potopa v redmondu :-)

-pekr- (amigista :-)