named

Radek Oslejsek oslejsek na fss.muni.cz
Pátek Únor 19 15:18:19 CET 1999

Pá, 19 únor 1999, Radek Saturka napsal(a):

> Zdravim,
> snazim se pridat domenu do named. V Satrapove knize je popsano pridani
> pomoci zmen v /etc/named.boot
> Muj named ale na to nereaguje a zrejme vyzaduje cestu via /etc/named.conf
> (teda jestli jsem to dobre pochopil).
> Je nekde popsana syntaxe souboru /etc/named.conf ?
> Nebo da se presvedcit aby mu stacila zmena named.boot (samozrejme mam
> soubor popisujici SOA apod.).

Bind od jiste verze (nevim presne od ktere, ale minimalne od verze 8.1.2-5)
pouziva misto named.boot named.conf. Struktura muze byt nasledujici:

------------------------------- cut ------------------------------
options {
        directory "/var/named";  // Cesta k lokalnim souborum
};

zone "." {
        type hint;
        file "named.ca";
};

zone "0.0.127.in-addr.arpa" {
        type master;
        file "named.local";
};

zone "0.0.127.in-addr.arpa" {
        type master;
        file "named.local";
};

zone "nova.domena.cz" {
        type master;
        file "named.nova_domena";
};

zone "333.222.111.in-addr.arpa" {
        type master;
        file "named.rev333";
};

-------------------------------------- cut -----------------------------

Pak lokalni soubory pro domenu nova.domena.cz s IP adresou 111.222.333.*
budou umisteny v adresari /var/named a budou se jmenovat
named.nova_domena a named.rev333. Jak vidite, logika named.boot a
named.conf zustala stejna. Presny popis syntaxe se me ovsem taky
nepovedlo najit (no je fakt, ze jsem moc nehledal ;))

Radek

Radek Ošlejšek                              Fakulta informatiky MU
oslejsek na informatics.muni.cz                Botanická 68a
http://www.fi.muni.cz/~oslejsek/            Brno
PGP fingerprint:    AC 73 D9 EF 8F 66 15 0D  A2 F9 D9 96 89 24 48 83