LILO bez Linuxu

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Úterý Únor 23 09:36:00 CET 1999

> Zdravim vsechny pritomne a mam jeden dotaz. Potrebuju na nekolika pocitacich
> provozovat ruzne operacni systemy s moznosti jejich snadneho bootovani. Vim,
> ze soucasti distribuce RedHat Linuxu (a urcite i ostatnich) je boot manager
> LILO, ktery by mi plne vyhovoval, zejmena kvuli podpore cele rady OS a ze
> nepotrebuje ke sve cinnosti vlastni partition. Lze ale tento boot manager
> nainstalovat samostatne, abych nemusel instalovat cely Linux. Pokud ano, jak
> se pak provadi jeho konfigurace?
doporucoval by som skusit GRUB. (http://www.uruk.org/grub/)

  + na nainstalovanie nepotrebujete ZIADNY operacny system
    Instaluje sa sam zo seba. Musite mat ale na disku urcite (dva) subory,
    ktore potrebuje. Trebars aj na dosovskej partition.
  + "uzivatelsky privetivy". Stale vsak mozte prejst do command line-u
  + nepotrebujete si ulozit cisla sektorov, kde je kernel. Staci vam
    vediet v akom subore to je. GRUB pozna format filesystemu.
    Osobne som skusil vfat a ext2.

  - ovela slabsia dokumentacia ako k LILOovi
  - tazsia prva instalacia
  - asi nema tolko ficurii ako LILO. Neviem ci vie napr. bootovat DOS
    zo sekundarneho disku.
  - nefungoval mi ten co som si skompiloval, ale predkompilovane
    binarky mi isli. To ale asi bude moja chyba.

						BranoZ