RAID

Robert Dobozy robo na idata.sk
Úterý Únor 23 11:03:24 CET 1999

On Tue, 23 Feb 1999, Oto Buchta wrote:

> Samozrejme ze je MNOHEM pomalejsi. Hardwarovy raid je zase MNOHEM drazsi. Mame

No to je dost odvazne a absolutisticke tvrdenie (teda to o tej pomalosti).
V pripade ze mate aspon nejake slusne PentiumII (alebo dvojprocesorovy
system), tak jediny dolezity rozdiel je v tom, ze HW raid ma zvycajne
vacsiu kesku (cache :-) na radici a ak je tato Write-back tak sa to tvari
rychlejsie. Ak mate na tom pentiu minimalne dva slusne radice (ktorych
cena je neporovnatelne nizsia ako cena HW raid controlera) a robite RAID
0/1/10 tak to moze by za istych okolnosti aj rychlejsie ako HW (prakticky
aj teoreticky overene na Alphe, bohuzial len s Digital Unixom)
V pripade RAID 4/5 to je uz otazne lebo tam sa rataju checksumy ale ten
rozdiel nebude az taky dramaticky. Takze spravna odpoved znie:
Zavisi to od vasej konfiguracie

Zdravi

					Robo

*	INTER-DATA s. r. o.     *    Phone: +421 7 443 73 710,443 73 714 *
*	Osadna 11               *    Fax:   +421 7 44373 053             *
*831 03 Bratislava              *    E-mail: robo na idata.sk               *
*	Slovak Republic         *    http://www.idata.sk                 *