vymeny HDD

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Únor 23 13:52:43 CET 1999

On Tue, 23 Feb 1999, Robert Vojta wrote:

> Zdravim,
>   mam suplik a HDD, chci ho vymenovat a nechcu restartovat pocitac, jak na
> to? Napadlo mne asi toto.
>   Koupim prodluzku na napajeni supliku a pridelam na ni vypinac vsech ctyrech
> dratu. Vypnu napajeni supliku, zasunu suplik, zapnu napajeni a disk se rozjede
> jako kdyz zapnu pocitac, to by nemel byt problem. Ha, ale tedka nastava
> problem co s tim udela linux? Bude mozne namountit disk? Asi jo, ale co potom
> kdyz to budu chtit vypnout? Odmountim, zaparkuju disku hlavy (nevim jak??) a
> potom vypnu napajeni supliku a vyndam suplik.

> [...]

Podle me to zadny smysl nema. Proc je potreba menit ten disk tak casto?
Pokud jsou dva mensi disky, neni lepsi mit jeden vetsi??

Taky to urcite nebude Linuxu po chuti, nebot se pri bootu zjistuje, co je
a neni za hardware k dispozici a nasledne se tomu prizpusobuje /proc
adresar, kde je vlastne vse nutne pro beh systemu "schovano".

Nevim ale, jak to vypada s tzv. Hot Swap disky, kterou jsou vysadou
vetsich serveru od HP nebo Compaqu.

Muze nekdo povolanejsi z vyvojarske "vetve" rici, jak se v tomto pripade
chova Linuxu, kdyz HARDWARE aspon podle slov vyrobce dovoluje vymenu za
chodu?

R.V.

| Radek Vybiral				             Radek.Vybiral na vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |