vymeny HDD

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Únor 23 14:23:20 CET 1999

>   mam suplik a HDD, chci ho vymenovat a nechcu restartovat pocitac, jak na
> to? Napadlo mne asi toto.
Kdysi jsem pouzival. Bylo to funkcni i s vypinacem (na supliku byl
"zamek" klavesnice).

>   Koupim prodluzku na napajeni supliku a pridelam na ni vypinac vsech ctyrech
> dratu.
Ja bych to tak neprehanel. Dva z nich (cerne) jsou zem -> neni
potreba vypinat. Na dalsich dvou je +12 V (zluty) - na motor a +5 V
(logika). Nevim proc, ale v reseni, ktere jsem zkoumal, se vypinalo
jenom +5. Druhe napajeni + ide se pripojilo soucasne v jednom
konektoru.

> Vypnu napajeni supliku, zasunu suplik, zapnu napajeni a disk se
rozjede
No, mel by.

> jako kdyz zapnu pocitac, to by nemel byt problem. Ha, ale tedka nastava
> problem co s tim udela linux? Bude mozne namountit disk?
Rekl bych ze jo. Pod DOSem (tehdejsi vyuziti) bylo potreba
restartovat s volbou "auto detect", aby se spravne zapsal do BIOSu.
Jinak by se DOS nechytil. U linuxu si nejsem jisty, jestli se
prislusne zarizeni /dev/hdX bude spravne inicializovat. IMHO to
fungovat bude, protoze u vymennych medii (napr. ZIPka) to vlastne
taky jde za behu.

> Asi jo, ale co potom
> kdyz to budu chtit vypnout? Odmountim,
To kazdopadne ...

> zaparkuju disku hlavy (nevim jak??)
Novejsi disky se parkuji automaticky po odjeni napajeni. Proste tam
maji perko, ktere ty hlavy zatahne pryc. A starsi (typicky 40, 80 MB)
uz dneska nema smysl nekam strkat ...

> a potom vypnu napajeni supliku a vyndam suplik.
Jo, tak to tenkrat chodilo.

>   Co na to rikate? Ma to smysl se do neceho takoveho poustet?
Rozhodne jo. Ono se ani nema co pokazit. Dnaska uz ty soucastky
vydrzi i hrubsi zachazeni (tim myslim zmenu zateze sbernice za
provozu apod.).

>   Asi se do toho pustim a zkusim to rozchodit z linuxem, napady a podnety k
> tomuto projektu jsou vitany.
Hodne stesti !

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz