Nezvlada Linux, aplikace nebo neco jineho???

Středa Únor 24 17:54:48 CET 1999

On 23 Feb 99 at 14:30, Petr Šnajdr wrote:

[...]

> Jeste jsem zaznamenal poznamku o pouziti jadra 2.2 a ze je lepe
> pouzivat 2.0.36 tam "kde o neco jde". Nevim kdo to napsal, nevim zda
> to nebyl soukromy dopis, nemohu ho nejak najit.

Tohle jsem psal ja. Vychazi to z pravidla, ze pokud neco funguje a neni
opravdu _overene_ ze s novym SW/HW to bude lepsi, tak to predce
nedelam. 2.2.x je opravdu cerstva a Linus psal, ze mozna chtela jeste
trochu casu, ale tohle reseni (tj. uvolnit ji radeji drive) bylo
prinosnejsi (co se tyka rychlosti stabilizace a oprav). Neverim na
bezchybne programy/jadra!

> Nicmene pri vyjiti 2.2.0 jsem mel poci, ze kdyby nevyslo, vyzadalo by
> si to rychly prechod na jiny operacni system (2.0.36 zila temer cely
> den v pocitu, ze na ni zkousi SYN flood :-) coz se ukazalo jako
> pocit velice mylny. Nicmene s rostoucim trafikem nedostacuje ani vykon
> 2.2 a co vic, jeji nestabilita pri hodne vysoke zatezi me desi.

Zde pomijite prepoklad, ze o high-end systemy se stara stejne dobry
admin (ja to alespon prepokladam, protoze jinak jsou to blazni).
A tohle vsechno jsou podle me resitelne problemy. Videl jsem
hodne mailu, stranek i doporuceni tohoto razu napr. v linux-kernel. Mne
se zda 2.0.x rada uz hodne dlouho opravdu rock-stable. Samozrejme
existuji problemy napr. s drivery 3Com, ale to neni problem jadra, ale
ignoranstvi vyse zminene "firmy". Zkratka mam uplne opacne zkusenosti.
Navic si uvedomuji. ze neexistuje system, ktery by se hodil a resil
bezchybne/dobre _vsechny_ zname ulohy/problemy.

> Aby to nekdo nepochopil, ze nedej boze mam neco proti Linuxu, mozna
> po nem chci jen prilis, ale tolik jen me zkusenosti. Tajne doufam, ze
> nekdo bude mit nejaky genialni napad.

Napriklad nepouzivat pocitace vubec ;-)

PS: Jestli fandite jakemukoliv jinemu systemu, myslim, ze Vam nikdo
    branit nebude. Uzivejte si ho alespon tak, jako kazdy jiny.
    Pokud bude lepe resit Vas problem(y), pak jste volil dobre!

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution