Zjisteni stavu odesilani mailu

Středa Únor 24 19:43:26 CET 1999

Jaroslav.Pribyl na setuza.cz (Jaroslav Pribyl) writes:

> zajimalo by mne, jestli se pri odesilani mailu da nejak zjistit,
> kolik uz ho je pryc.

Muze to byt MTA-specific. V pripade sendmailu bych si tipl, ze neco
takoveho nedela, ale o novych verzich toho moc nevim.

> Obcas bych rad vedel jakym tempem vlastne maily tecou ven. Pouzitim
> mailq nic nezjistim, jen ze je tam fronta.

V nejhorsim se da pouzit i tcpdump. Vystup si muzete filtrovat do
snesitelne podoby. Systemove reseni to samozrejme neni.

Prikaz

# /usr/sbin/tcpdump -e 'dst port 25 && ! dst host vas_pocitac' \
    | awk '{printf("%d ", $5);}'

by mel vypisovat velikosti odchazejicich postovnich (smtp) paketu. Jde
to ale pres rouru, takze se to bafruje.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR