Reacke na: OZNAMENI: pruzkum oper...

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Čtvrtek Únor 25 18:21:53 CET 1999

Dne Čt, 25 únor 1999 Milan Sorm napsal(a):
> [...]
Heč, mně zase do OpenDOSu :-)

>Nijak jsem se vas nechtel dotknout. Ale napr. ja na svem pocitaci produkty
>firmy Microsoft mit musim. Napr. aplikaci typu Delphi na Linuxu nepustim,

Aplikaci typu Delphi? Co třeba OsíťovanéFazole (NetBeans)!

>Word dokument si prectu a vytisknu jen s obtizemi.

Konvertor mswordview z doc do html?

> O rozjeti cestiny nebo

Jak jsem sám zjistil, tak problém češtiny je pouze problém lenosti či
předsudků, nejčastěji ale neschopností uživatele.

>provozu aplikaci typu CorelDRAW ci AutoCAD pomlcme.

Co třeba KIllustrator? GIMP? XFIG? To jen namátkou ke CorelDraw.
O MicroStation for Linux jsem již několikrát psal. Když zůstaneme jenom v
našich končinách, tak VariCAD. A myslím, že již konferencí proběhl dokonce link
na nějaké zGPLované CAD.

Ke zmiňovaným M$- programům bych se chtěl zeptat. Máš od všech funkční licenci
koupenou na počítač, na kterém je provozuješ?
Tyto čtyři programy dohromady stojí pěknou pálku :-0

>Cestina (pry?) jde, alespon jsem to na nekolika strojich videl rozchozene.
>Jenze to nebylo samocine po instalaci jako ve Win.
>
>Word Processor - no zkousel jsem Applixware i Star Office, ale Wordu se to
>proste nevyrovna. Na napsani jednostrankoveho dopisu (bych rekl) dokonce
>predci i takove hegemony jako TeX.

To je ale o něčem jiném. Ano, M$ Oppice je ve své třídě skutečnou špičkou, a to
nejen na WirDoze. Bohužel je třeba přiložit ruku k dílu a pomoct při dolaďování
aplikací, aby se aspoň přiblížily.

>no pod wine moc funkcni nejsou, pod wabi jsem dosud nevidel korektni cestinu
>+ cesky tisk. o podpore 32-bitovych aplikaci opet radeji pomlcme.

Kdo chce spouštět Windowzí aplikaci, ať si koupí windoze a netrapasí s Wine či
Wabi.

>O tom, co je to ACL uz pise Luf. Ale abych pravdu rekl, ACL je vec, ktera
>napr. v mem pripade zcela rozmetava i koncepci Linuxoveho serveru. Uz takova
>typicka vec, aby mi pres mars mohli vsichni uzivatele psat do vsech souboru
>je netrivialne resitelna (a pritom v praxi casty problem).

tak toto bych řešil nacpáním uživatelů do jedné grupy a práva té grupě 7.
Kdyby si ještě mohl svoje vlastní grupy vytvářet vlastník souboru, mnohé by se
vyřešilo.

>pro administratory dokonce uzitecny nastroj, ale kdyz na to prijde, ty
>Windoze jsou porad potreba.

Ať mi někdo řekne jediný dobrý důvod, proč jsou potřeba Windows, jiný než
vyzkoušet, zda mi síťová aplikace bude proti nim chodit. Snad ne proto, aby si
tvůrci software usnadnili práci? Pak je ale celá diskuse zbytečná.

Oto Buchta