Reacke na: OZNAMENI: pruzkum oper...

Jan Polak honzap na obalex.cz
Čtvrtek Únor 25 20:24:14 CET 1999

Oto Buchta wrote:

> Ať mi někdo řekne jediný dobrý důvod, proč jsou potřeba Windows, jiný než
> vyzkoušet, zda mi síťová aplikace bude proti nim chodit. Snad ne proto, aby si
> tvůrci software usnadnili práci? Pak je ale celá diskuse zbytečná.

Protože je používá plno lidí - jak donutíš třeba jen 20 firem, aby
používali při komunikaci s tebnou jiný formát, než .xls, .doc, .dwg, .cdr ...
Jak donutíš člověka, který je zvyký 5let pracovat s ACADem, aby
přešel na VariCAD? ...

I když budeš mít všechno na UN*Xovem serveru, tak stejně pro některé aplikace
potřebuješ Win - já např. po upgrade LotusNotes už nemůžu používat
linux jako Xtemimál pro klienta Notes na HP-UX, protože nejde spustit zároveň
server a klient s jiným ID.

Na druhou stranu si nemyslím, že je Linux jen hračka.
Kromě aplikací, které by šly na linuxu nahradit jen velmi těžko -
např. ten ACAD, nevidím důvod, proč by nemohl linux fungovat jako normální
desktop. Nejvíce používanou alikací na Win je Office, ale stejnou službu
odvede i Applix, se kterým jsem velmi spokojen. Plno věcí v něm udělám
pohodlněji než v M$-Office a výměna dokumentů s uživateli Win je taky bez
problémů (až na Office 97). Neexistující kontrola pravopisu je ovšem nedostatek.

Ani problém počeštění bych neviděl nijak velký.
Pokud rozchodíš češtinu na jednom počítači, tak dalších 50 píše česky hned.

Možná je to jen můj pocit, protože u nás ve firmě většina programů běží
na HP-UX a linuxech, ale kromě několika specialit, které opravdu potřebují
Win, nevidím důvod, proč by Linux s Applixem nemohl nahradit M$.

OBALEX Znojmo, a.s.                 http://www.obalex.cz
Prumyslova 24, Znojmo              phone:+420-624-221872
Czech Republik                          :+420-624-242148
                                     fax:+420-624-226501