Reacke na: OZNAMENI: pruzkum oper...

Zuber Martin zuber na kotr23.ost.skoda.cz
Pátek Únor 26 13:52:17 CET 1999

Svym zpusobem nejste daleko od pravdy. Uzivatel sice neni hotentot, ale je to
clovek, jehoz cilem neni nastavovat si pracovni prostredi, ale ma prijit k
hotovemu desktopu a zacit delat. Uz vidim pisarku nebo konstruktera, ktery cely
zhavy si neco dodelava v systemu. Tanhle clovek nejen, ze to NEUMI, ale on to
ani UMET NEMA! V zajmu uzivatele by melo byt, aby znal zaklady prace v danem
prostredi (a pro ulehceni klikaciho -- z vlastni zkusenosti jsou to bohuzel
komercni softy, tj. Windows a CDE) a tim padem i vyrobce, aby tenhle software
podle toho vypadal.

Z toho vyplyva, ze software (myslim tim soft pro male kancelare) musi umet
nainstalovat kazdy clovek, ktery uz u pocitace sedel. Vrtani se v systemu je uz
zalezitost systemaka nebo servisaka.

Linux je v tomhle bohuzel pozadu. Myslim, ze zajmem tvurce aplikaci pro Linux by
melo byt, aby jeho instalace i pouziti bylo co nejjednodussi. To se bohuzel vzdy
nedari, a nejhorsi je to u instalatoru. Myslim, ze by jsme se mohli od
komercnich softu poucit, viz OS/2, Solaris, ICL DRS/SVR4. Bohuzel, moje znalosti
Linuxu jeste nejsou na takove urovni, abych se do neceho takoveho mohl pustit.
Ale doufam, ze si jednou troufnu...

							Martin Zuber