Dlouhy timeout + RedHat Manhattan

Pondělí Leden 4 12:28:53 CET 1999

davidpos na kva.pvt.cz (David Pospisilik) writes:

> Mam podobny problem. Nainstaloval jsem taky dva stroje (zatim RH5.1) a
> doba, nez se spoji je ukrutne dlouha (jde o jakekoli TCP/IP sitove
> spojeni). Ani vyjmenovani v 'hosts' mi nepomohlo.

Netestoval jsem to, takze mozna se to v RH 5.1 opravdu chova tak, jak
popisujete, ale prece jen mam pocit, ze pokud mate v /etc/hosts na
serveru uvedenu polozku pro pripojujiciho se klienta a v souboru
/etc/nsswitch.conf pouzivate poradi "hosts: files dns" (pripadne dns
vubec neuvadite), pak by k timeotum dochazet nemelo.

Trochu jina situace muze byt u sendmailu - ten pristup k DNS vyzaduje
vehementneji (napr. kvuli MX zaznamum, ...), ale udajne i to se da
obejit. U beznych sluzeb jako je telnet, ftp, ... si pouze server chce
do nejakeho logu (napr. /var/log/secure) ulozit hostname klienta.
Kdyz ho nenajde v /etc/hosts, kontaktuje DNS. K timeoutu dojde po
priblizne 80s.

> Jeste jeden poznatek: po prikazu 'route' mi vypise 'lo', 'eth0', ale na
> 'default' cekam uz ten zmineny interval.

Naucte se pouzivat prikaz tcpdump. Pokud si ho pres spustenim "route"
spustite, pak uvidite, jak pocitac v urcitych intervalech posila
pakety s DNS dotazy. Hned je pak jasne, kde je zakopany pes. (take
zkuste "route -n").

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR