Omezeni prav uzivatele

Ondrej Suchy ondrej.suchy na parlament.cz
Pondělí Leden 4 16:57:07 CET 1999

> No proste aby
> nebyl schopen ani s neho vyskocit, ani ukoncit.
> Pro ucely jedne vystavy, aby smatravi navstevnici
> nedelali neplechu v systemu.

Mozna pres rbash - restricted bash.
Ale dovedu si zive predstavit, jak smatravy navstevnik stahuje pres GUI
ftp zlomyslny program, macka tlacitko Print a do policka Print command
vyplnuje jmeno tohoto programu, anebo cokoliv jineho (pokud netscape
pobezi jako root (?!) tak treba "rm -rf /").

Spis bych zkusil uzivateli dat naprosto minimalni prava, a navic bych
jeste pro nej zaridil chroot, aby si nemohl precist treba konfiguraci.
Pred dostatecne smatravym navstevnikem to asi jinak nepujde. A stejne to
nebude stacit.
Anebo pouzijte Microsoft, tam je vsechno jedno, kazdej ma prava na
cokoliv, a vetsina problemu se da jednoduse vyresit reinstalaci ;)

Ondrej

--
Redmont, WA: Tiskovy mluvci Microsoftu potvrdil, ze oficialni vydani
Windows 2000 se zpozdi nejmene do prvniho kvartalu roku 1901.

Ondrej Suchy
ondrej.suchy(a)parlament.cz
http://lide.punknet.cz/volkifan