check algoritm: ICO a rodne cislo

Ivo.Panacek na regionet.cz Ivo.Panacek na regionet.cz
Úterý Leden 5 10:45:08 CET 1999

Jan Matejka wrote:

> data/roku narozeni toto plati (1960?), protoze u RC z minuleho stoleti to
> asi nebude fungovat :))

> ctyrciferna koncovka rodnych cisel je zavedena pocinaje 1.1.1954,
> bohuzel (diky zmatkum na matrikach) existuji duplicity rodnych cisel
> (cca 15000 lidi),  MV pracuje na odstraneni tohoto problemu,
> ale pokud vim, neni to zatim hotovo.
>
> Matej

Na RC mohu poslat kus kodu v C, protoze mi to chodi uz cca 4 roky
(a vysledky chodi na MinFin). Presna definice tusim zni, ze posledni
cislice je zbytek prvnich 9 po deleni 11 nebo 0, je-li zbytek 10.
Navic se taky kontroluje datova cast na existujici datum a to i pred
1954,
nebot 10 cifer RC ma od 1954 vcetne.

Pak mam jeste kontrolu cisel bankovnich uctu, kde pouzivaji jakysi
vazeny podil, tj. soucet cifer nasobenych danymi vahami je necim
delitelny. Mozna, ze ICO se kontroluje podobne.

ip
--
E-mail: Ivo.Panacek na regionet.cz
WWW:    http://ivop.regionet.cz