Error pri kompilaci jadra

petr.snajdr@seznam.cz snajdr na ns.seznam.cz
Středa Leden 6 16:17:48 CET 1999

On Wed, 6 Jan 1999, Tomas Kouba wrote:

> Jeden pocitac padal tak po hodine vypoctu. Potom se zjistilo, ze
> odesel vetracek na procesoru a procesor se proste prehral -
> zkontroluj tohle.

Muze to byt prakticky cimkoliv. RAM, CPU, MB, vetracek atd.
Zminovane 4 moznosti jsem jiz videl prakticky.
S jedninou vyjmkout a to RedHatem 5.0 (cunici) by to mel byt
problem hardware a v mene priapdech neco prohnileho v software.
Muze to byt prehrivanim neceho, vadnou kartou (sitovka napr.),
spatnou konfiguraci (PCI) BIOSu, "ne tak uplnym porozumenim" mezi
MB a pameti a nebo jen odchazejici baterii u CMOS. Taky ne vzdy
pretaktovani CPU "prida na stabilite" (mozna staci je dat o neco lepsi
vetrak na CPU). Muze se to objevit i
pri kompilaci kdyz dochazi swap (bug v gcc), pri porusenem FS apod.
Prakticky to muze byt cimkoliv. Stejne problemy by zrejme mel i jiny OS,
ale tam se na to prijde casto az je to uplne nepouzitelne (NT budiz
prikladem)

S pozdravem
	Petr Snajdr