HUMOR: Nepouzivejte prikaz "killall"

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Leden 6 15:13:51 CET 1999

Varovani vsem pritomnym,

NEPOUZIVEJTE prikaz "killall". Je to decela dobra "bezpecnostni dira" :)

Ptate se proc?
Hned jako prvni v Novem roce se mi stala docela neprijemna vec. Na Linuxu
jsem zvykly, ze kdyz delam na vice konzolach, spoustim vice programu atd,
tak se mi nechce pri zabijeni procesu pouzivat "kill -9 PID" ale pohodlne
pouziju prikaz "killall jmeno". Manual pravi: Kill Processess by name.

Nejvetsi prekvapeni jsem zazil, kdyz jsem si myslel, ze to co je Linuxu je
take pritomno na Digital Unixu a Sunovi. Je, ale FUNGUJE to UPLNE jinak!
Prikaz killall na DU zabije VSECHNY procesy bezici pod danym uzivatelem!
Takze si dovedete predstavit, ze kdyz jsem pracoval jako root na DU, ktery
slouzi jako centralni server, kde pracuje 50 lidi, jede posta, DNS a dalsi
veci, je toho tam pod rootem docela dost. Takze po zadani prikazu
"killall" mate behem 2 vterin stroj odpojeny od site, se dvema textovymi
konzolemi a bezicim syslogem :(((

Takze pouceni na zaver: Nepouzivejte killall, nebot si na to zvyknete a ma
to celkem destruktivni nasledky na ostatnich Unixech.

R.V.

| Radek Vybiral				             Radek.Vybiral na vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |