Kniha o vnitrnostech Linuxu

Středa Leden 6 17:08:42 CET 1999

Petr.Novotny na antek.cz (Petr Novotny) writes:

> doporucte mi prosim nejakou vhodnou knihu (nejlepe v anglictine) o
> vnitrnostech Linuxu - neco podobneho Inside WindowsNT o NTckach -
> kniha o tom, jak je to uvnitr udelane, jak a proc to funguje apod.

O takove knize nevim. Vlastnim knihu "Linux Kernel Internals", ISBN
0-201-33143-8, ale ta venuje vice prostoru popisu vlastni
implementace, nez popisu principu. Ty jsou tam zmineny take, ale spis
v uvodu kazde kapitoly, a pak se jde primo na vec. Pro jeji cteni je
lepsi, pokud clovek zna zaklady. Obecne principy ruznych variant Unixu
jsou dobre popsany v knize "Unix Internals the New Frontiers" ISBN
0-13-1-1908-2. Principy jsou pry dobre popsany i v nejake pred
nedavnem vydane knize o (Free?) BSD Unixu. Bachova kniha "Principy
operacniho systemu Unix", ISBN 80-901507-0-5" je take dobra, ale z
hlediska Linuxu je trochu zastarala.

Za precteni stoji i velmi dobre napsana kniha "Linux Application
Development", ISBN 0-201-30821-5. Neni to sice primo o jadre, ale k
cemu jsou poznatky o fungovani jadra, kdyz clovek ani nevi, jak se v
systemu programuje ...  Mimochodem, vubec by neskodilo, kdyby byla
prelozena do cestiny.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR