Pripojeni pomoci pppd k Internetu???

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Leden 6 19:38:44 CET 1999

SIPEK wrote:

> Async interface address is unnumbered (Ethernet 0)
> Your IP address is 195.22.36.95. MTU is 1500 bytes
> Header compression wil match your system.
> ~~˙}#.!}!]} }4}"}&} }*} } }%}&}>Ć.ĺ}´}"}(}".   atd.
>
> chvili se nic nedeje, a pak
> NO CARRIER

Vidim, ze mate parametr pppd debug, takze se generuji do syslogu zpravy
o probihajicim ppp spojeni. Pozor, oproti default instalaci (alespon na
RH5.2) je nutne v /etc/syslog.conf nadefinovat, kam se maji zapisovat
systemove zpravy s prioritou debug.

No a potom se podivat, jak vypadaji debug zpravy pppd. Zacina se
konfiguraci LCP (Link Control Protocol), obe strany poslou LCP ConfReq,
druha strana ho bud potvrdi pomoci LCP ConfAck nebo napise, pomoci
ConfRej, co se mu nelibi - to vede k opetovnemu ConfReq a pravdepodobne
ConfAck. Na pozadavku od providera je videt, jestli chce nejakou
autentikaci - jestli bylo jmeno a heslo zadano hned na zacatku, uz by
zadnou nemel chtit. Poznalo by se to tak, ze by tam byl <auth chap 05>
nebo <auth pap>.

Dalsi sekce je autentikace PAP nebo CHAP nebo ve vasem pripade asi nic

No a nakonec nasleduje IPCP, IP Control Protocol, ktery nastavuje IP
adresy obou rozhrani, zase pomoci ConfReq, ConfNak, ConfAck.

Vidim, ze nejake ppp pakety vam zacnou chodit, takze zrejme v nektere z
predchazejich fazi se obe strany na necem nedohodnou - na cem vyctete
prave z toho logu. Asi bych zrusil kdebug 1, zpravy kernelu se mi pro
tohle ladeni nezdaji byt nutne. A taky bych zvetsil 38400 na 115200,
jestli mate modem, ktery to umoznuje.

A sem uz se asi nedostanete:

Koncit by to melo hlaskou pppd:
local IP addesss xxx.xxx.xxx.xxx
remote IP addess xxx.xxx.xxx.xxx

A pak uz by melo spojeni fungovat, pro jistotu lze prikazem route overit
routovaci tabulku, pingem spojeni atd..

Vsechny potrebne informace jsou v man pppd, pripadne v PPP Howto - to je
ale trochu zastarale.

Zdravi

Petr Soucek