SoundBlaster 16 PnP - hraje pouze audio CD

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Čtvrtek Leden 7 20:27:36 CET 1999

Zdravim,

tak jsem si rekl, ze pujdu s dobou a nainstaloval jsem si zvukovou kartu.
Neziskal jsem zadny vykrik mody, ale SoundBlaster 16 Value Plug and Play
take nemusi byt spatny.
Tak trochu jsem doufal, ze konfigurace (mel by to imho byt stadard) bude
snadna, coz se bohuzel nepotvrdilo. Podle SoundBlaster-16 mini-HOWTO jsem
prekompiloval kernel s podporou zvuku v modulu, muj .config vypada v sekci
Sound nasledovne:

******************************* /src/.config ******************************
CONFIG_SOUND=m
CONFIG_SB=y
CONFIG_AUDIO=y
CONFIG_MIDI=y
SBC_BASE=220
SBC_IRQ=5
SBC_DMA=0
SB_DMA2=1
SB_MPU_BASE=0
SB_MPU_IRQ=-1
DSP_BUFFSIZE=65536

Po kompilaci a instalaci modulu jsem vytvoril nasledujici soubor pomoci
pnpdump.

***************************** /etc/isapnp.conf *****************************
(DEBUG)
(READPORT 0x0203)
(ISOLATE)
(IDENTIFY *)

# ANSI string -->Creative ViBRA16X PnP<--

(CONFIGURE CTL00f0/-1 (LD 0
#     ANSI string -->Audio<--

(INT 0 (IRQ 5 (MODE +E)))
(DMA 0 (CHANNEL 1))
(DMA 1 (CHANNEL 3))
(IO 0 (BASE 0x0220))
(IO 1 (BASE 0x0330))
(IO 2 (BASE 0x0388))
(ACT Y)
))

nasleduje inicializace modulu sound.o, ktera probehne a audio_cd hraje bez

****************************** inicializace: *******************************
# insmod sound trace_init=1
Sound initialization started
SB16: Bad or missing 16 bit DMA channel
<Sound Blaster 16 (4.16)> at 0x220 irq 5 dma 0,1
<Yamaha OPL3 FM> at 0x388
Sound initialization complete

problemu. Co vsak nechodi je prehravani cehokoli jineho (predpokladam, ze
to je tim, ze CD-ROM posila do zvukovky rovnou audio signal, ktery se nemusi
nijak upravovat) - zkousel jsem napr. wav(y) nebo mp3.

WavTools vyplivnou nasledujici hlasku:

WavTools 1.3 Written by Colin Ligertwood.
This software is provided as is. No waranty is offered, implied or
included.
Playing [FILE: yumyum.wav] [LENGTH: 110552]
[RATE: 44100] [BPS: 88200] [DEPTH: 16] [CHANNELS: 1]
[TIME: 00:00:00]Sound: DMA (output) timed out - IRQ/DRQ config error?
(posledni radek se opakuje do omrzeni)

******************* Muj /dev/sndstat vypada nasledovne: *******************
Config options: 0

Installed drivers:
Type 1: OPL-2/OPL-3 FM
Type 2: Sound Blaster
Type 7: SB MPU-401

Card config:
Sound Blaster at 0x220 irq 5 drq 0,1
(SB MPU-401 irq 1 drq 0)

#nikde se mi nepodarilo najit, co znamena, kdyz je tohle zarizeni (imho je
#to nejaky syntetizer) v zavorkach, nevite nekdo?
#[ze by ta chybka byla tady?]

OPL-2/OPL-3 FM at 0x388 drq 0

Audio devices:
0: Sound Blaster 16 (4.16)

Synth devices:
0: Yamaha OPL-3

Midi devices:

Timers:
0: System clock

Mixers:
0: Sound Blaster

Nasel by se stastnejsi uzivatel teze karty/odbornik na konfiguraci zvuku,
ktery by mi poradil co dal? (precist, zkusit...) Muzete mi nekdo poslat
svoje (funkcni) konfiguracni soubory?

Predem dekuji za jakoukoli radu

David Kuzela