lout - latin2

Radek Kanovsky radekk na uh.cz
Pátek Leden 8 12:49:21 CET 1999

On Mon, 4 Jan 1999, mach wrote:

> Vazeni kolegove
> nejak se mi zalibil system lout - oproti latexu se mi zda jednodussi.
> Nicmene ne a ne rozchodit latin-2 fonty. Nemate s tim nekdo zkusenosti?
> Pro uplnost mam Redhat 5.1, lout 3.12.

Na FTP je soubor lout.latin2.2.0.tar.gz pro instalaci
podpory latin2 textu. Bohuzel to predpoklada, ze mate
latin2 fonty ve svem PS prohlizeci nebo tiskarne.

Nainstaloval jsem si tedy par PS latin2 fontu a zkusil je pres
@PrependGraphic {"/usr/local/lib/lout/cspsf/LucidaSansLatTwo.pfa"}
naincludovat primo do PS souboru. Z cele sady fungoval
takto pouze jeden font, a to vyse uvedena Lucida, ktera
i bez cestiny vypada pomerne odpudive. U ostatnich
nefungovala vetsina znaku s hackem.

Pokud se tyto fonty dodaji treba do ghostscriptu,
funguji vsechny, ale to mne nevyhovuje, protoze potrebuji
PS soubory distribuovat mezi lidi. Zkousel jsem nektere
fonty upravit podle vzoru Lucida programem compose z baliku
a2ps, ale zatim neuspesne. Ani presne nevim, v cem je
zadrhel. Postscript je sice velice vtipny, lec jeho
studium je pomerne casove narocne.

Fonty jsem vzal z baliku X11-cz-Type1-02.tgz a abych
je mohl includovat do PS, musel jsem na ne aplikovat
program pfb2pfa.

Zdravi

Radek Kanovsky