GRUB a parametry pro kernel

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Neděle Leden 10 19:57:48 CET 1999

   From: halir na utia.cas.cz (Radim Halir)
   Date: Sun, 10 Jan 1999 12:57:08 +0100 (MET)

Ahoj,

   > Tak na tohle jsem tez neprisel. Asi to bude tim, ze IMHO vga _neni_ parametr
   > kernelu. Kdyby byl, proc by pak existoval prikaz "rdev"? Mam za to, ze LILO

no, rdev take umi nastavit napr. root partition a jadro ma presto
parametr root=. Podle Configure.help je vga take jednim z parametru -
kdysi jsem ho myslim i pouzival, protoze jsem mel dva monitory a prvni
byl vyrazne horsi nez druha 21" televize, na ktere byla nektera
pismenka _opravdu_ velka.

Viz arch/i386/boot/video.S.

   > jako parametr jadra a ne tak, jak se predava). No a GRUB toto neumi (nebo
   > to alespon neumim ja :-)

GRUB jsem nikdy nepouzil, protoze LILO (no, s color patchem :-) plne
splnilo veskere me pozadavky, ale myslim si, ze to LILO jiste umet
bude. Muze se k tomu vyjadrit nekdo, kdo GRUB pouziva vice?

LILO skutecne obsahuje take nejakou obsluhu parametru vga, ale kernel
jej rozeznava take.

   > Jeste jednou opakuji, ze vyse uvedene postrehy plynou pouze z mych zkusenosti
   > a ve skustecnosti to muze byt uplne jinak. Asi by se k tomu mel vyjadrit
   > nejaky "kernelovy odbornik", ocekavam odpoved Martina Marese...

Myslim, ze Martin by Ti (vzhledem k tomu, co se deje po zadani
vga=ask ;-) pekne dal...
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz