Pointery & sdilena pamet

Jan Jirmasek jjir2125 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Leden 12 15:06:44 CET 1999

Zdravim linuxove guru,

  chtel jsem se zeptat, jestli je obecne mozne, aby kdyz jeden proces
zavola:

  shmid = shmget(mykey,mysize,IPC_CREAT|IPC_EXCL|0640);
  segptr = shmat(shmid,0,0);

(tedy tu pamet vytvori)

a kdyz druhy proces zavola:

  shmid2 = shmget(mykey,mysize,0);
  segptr2 = shmat(shmid2,0,0);

(tedy se k te pameti pripoji)

aby segptr != segptr2   ???

Ja jsem tedy predpokladal, ze by pointery na tuto sdilenou pamet mely byt
stejny, ale ukazalo se, ze pri urcitych velikostech to neni pravda a
pointery se lisi!!! (Aby se pointery lisily, tak to bych chapal, kdyby se
ta pamet mapovala do adresovaciho prostoru myho druhyho procesu, ale ja
myslel, ze to se prave u sdilenych pameti nedela)

Netusite v cem je problem, ze pri urcitych velikostech jsou ty pointery
stejny a pri urcitych ne?

							Jim

Jan Jirmasek, student MFF UK
EMail: jjir2125 na ss1000.ms.mff.cuni.cz