Chyby adminu

Michal Krause mike na centaurus.4web.cz
Středa Leden 13 19:02:37 CET 1999

Kdyz uz se tu probiraly ty destruktivni chyby administratoru, pridam
jednu svoji cerstvou:

dneska jsem upravoval soubor /etc/inittab. Pouzivam editor joe a mam
zlozvyk obcas mackat klavesy do "zasoby". Napriklad vim, ze potrebuju jit
na konec souboru, tak napisu joe file a hned po entru mackam Ctrl+K V. No
a v tomto pripade jsem byl asi moc rychly, protoze klavesa se neprovedla
ale napsala (slo asi o tri znaky: ^[K). Ja si jich nevsimnul, dokocil
jsem editaci a restartnul pocitac. A dely se veci. Pocitac pri bootu
vypsal:
INIT: PANIC: segmentation violation! giving up

a smitec. nez jsem na to prisel, dvakrat jsem zkontroloval disk a jednou
provedl upgrade RedHata (na stejnou verzi, jenom aby se updatovaly baliky).

Predpokladam, ze init povazoval radek za povel, protoze nezacinal znakem
#. Pri parsingu tohoto retezce pravdepodobne nekde obdrzel NULL a spdnul
se sigsegv.

S pozdravem

Michal Krause /\ ICQ: 7665279 /\/ \ email: mike na navrcholu.cz ______
http://www.4web.cz/ ______ NAVRCHOLU.cz