2.2.0preX - vyzva

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 14 16:48:08 CET 1999

Zdravim,

> Po kompilaci s podporou fb console mi prestal behat spravne X server.
[...]
> X v rozliseni 1024x768x16, virtual 1600x1200 mi zacaly kopirovat oblast
> nekde v pulce obrazu. Kdyz jsem mel mys v levy pulce obrazu, tak tam
> byla jednou. Jak jsem se posouval doprava, tak pribyvalo kopii. V
> 8bitove hloubce slo ale vsechno v pohode.

   Ani bych prilis necekal, ze fungovat bude. X server mnohdy predpoklada,
ze karta je nainicializovana v textovem modu. Myslim si, ze opravdu
slusne fungujici frame-buffery pro PC lze ocekavat az ve 2.3 -- zatim
existuji hlavne kvuli ostatnim architekturam, kde je pouze graficky
mod, a tudiz i konzole musi v grafickem kodu fungovat.

> Klasicka console-cestina mi nechodi uz od verze 2.1.xxx.

   A jak se to projevuje??

> S jadrem 2.0.36 chodila bez problemu. Je nutny s novym jadrem prejit na
> UNICODE cestinu na konzoli?

   Ne, ale rozhodne to je, at jiz se starym nebo novym jadrem,
moudre, protoze to je jediny konsistentni zpusob.

> Dotaz: da se na fb consoli scrollovat obraz?? Docela mi chybi
> SHIFT+PGDN/PGUP. Nebo se to musi nekde nastavit??

   Pokud prislusny fb driver nepodporuje virtualni obrazovku
vetsi nez fyzickou (coz u vesafb, ktere, prepokladam, pouzivate,
zalezi na vasem BIOSu plus na nastaveni parametru vesafb
z prikazove radky jadra ... viz Documentation/...), pak nikoliv.
Jakub Jelinek napsal patch na obecny fbconovy scrollback,
ale ten se do kernelu 2.2 s nejvetsi pravdepodobnosti nedostane.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Who is General Failure and why is he reading my disk?"