OT: Obtezujici SPAM

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pátek Leden 15 11:34:27 CET 1999

> Ahoj,
>
>   chtel jsem se vas zeptat, jestli (jak) resite to vecny otravovani
> SPAMem. Od ty doby, co jsem neco poslal do konference mi toho chodi
> slusny mnozstvi... a zatim nevim, jak to vyresit. (Vytvorit si
> alias? Kdyz zacnou chodit spamy, tak ho zrusit? ...?)

Na urovni SMTP: Pouzit RBL. (V sendmailu nevim jak, v qmailu
predradit pred qmail-smtpd rblsmtpd.)
Po prijeti: Anti-spam filtru existuje spousta; pouzit maildrop misto
procmailu, napsat/sehnat filtr do procmailu.
Na urovni adresy: Pro qmail (kde posta na adresu user-neco na ... je
dorucena uzivateli user) lze vytvorit
a. adresu, na niz lze posilat pouze z nejake konkretni adresy (to
neco za pomlckou je klic, ke kteremu priradite, ze validni odesilatel
je jen linux na muni.cz)
b. adresu, ktera je platna jen do urciteho data (a pak bouncuje)

Urcite jsou i dalsi.
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz