Linux 2.2.0-pre

Marek Picka XPICKAM na feld.cvut.cz
Pátek Leden 15 12:16:16 CET 1999

>    Uz nejakou chvili bezim na kernelu 2.2.0-pre. Bezi to bez zavaznejsi
> problemu, takze jsem se zacal zabyvat novymi vlastnostmi.
>    1) Vubec se mi nepodarilo uvest do chodu VESA framebuffer. Zkousel jsem
> to na dvou pocitacich, jeden s Riva128 a druhy s Cirrus GD 5436. Po
> nabootovani se mi obrazovka prepne do grafiky, zobrazuji se jen nesmysly
> (svisle modre cary apod.) Tak nevim, jestli delam nejakou zasadni chybu,
> nebo to moje stroje opravdu nepodporuji. Jak vlastne zjistim verzi VESA
> BIOSu? (Ted jsem to zkusil na pocitaci s ATI RagePro a tam to funguje...
> [...]

Riva 128 napriklad ma Vesa 3.0 a to delalo nekterym programum
potize (predpoladaly, ze tam bude verse 2.0). Pod dosem lze verzi vesa
zjistit pomoci nejakyho interuptu, nabo pomoci VBE od Scitechu
(mimojine Scitech uvolnil svou akcelerovanou verzi X-serveru
pod svou akceleracni archirtekturou stera je spolecna
dosu, win --- ale kdyz jsem to pred nejakou dobou zkousel, tak to
nefungovalo).

Co se tyce framebufferu jsem zkousel akcelerovany fb pro Matroxe
G200 a celkem to fungovalo (ovsem X-ka byla zretelne pomalejsi nez
SVGA server).

Ted me napadlo, ze VESA FB jsem kdysi zkousel (na hodne historickem
kernelu) i s RIVOU 128 a fungoval.

                                      Marek
                                        <xpickam na hwlab.felk.cvut.cz>