2.2.0preX - vyzva

Pátek Leden 15 15:39:15 CET 1999

Martin Mares (mj na ucw.cz) wrote:
: Ahoj,
:
: > To jste na tom jeste celkem dobre. Ja kdyz zakompiluji do kernelu podporu
: > fb tak mi to ani nenabootuje - dostanu krasny hexdump registru behem
: > bootovani. Mam videokartu STB Velocity 4400 (Riva TNT, Vesa BIOS 3.0).
: > Dale motherboard Asus P5A, CPU AMD K6-2 300.
:
:    Kdyz zakompilujes podporu fb jako takovou nebo mas na mysli vesafb?

Zakompiluji oboji, i vesafb. Bohuzel ted zrovna nemam cas experimentovat
s rekompilaci kernelu a rebootovanim. Ale co mi jen dalo prace prijit na
to ze mi to nebootuje kvuli vesafb! Brrr. Dalsi, mozna souvisejici
problem: bez mem=128M mi kernel detekuje jen 64 MB RAM, a to jak v 2.0.36
tak v 2.2preX. 2.0.36 s mem=128M funguje jak ma, kernel je stabilni, nemam
problemy. 2.2preX s vesafb a mem=128M spadne jiz pri bootovani, hned jak
vypise ze pouziva 128 MB RAM. S vesafb bez MEM=128M nabootuje OK, ale mam
jen 64 MB RAM. A to "nejlepsi" nakonec: kdyz uz mi kernel 2.2preX konecne
nabootuje, tak stejne po chvili prace vyhodi nejaky kernel panic, ktery
vubec netusim odkud pochazi. :-( Staci jen "tar xvfz velkysoubor.tar.gz"
a spolehlive kernel lehne. :-((( Obvykle pak dalsi kernel panic nasleduje
s kazdym dalsim pokusem neco udelat (pustit dalsi proces) a kdyz to pak
drazdim dostatecne dlouho (tak pet pokusu o spusteni cehokoliv) tak vse
uplne zatuhne, nemuzu si ani bliknout numlockem. Podotykam ze nebezi vubec
nic zvlastniho - obvykle jen init, par getty na virtualnich konzolich,
bash, inetd, gpm a ten tar(+gzip) co neco rozbaluje.

Pokud nekdo mate tuseni cim by to mohlo byt, nevahejte a napiste mi. Dnes
uz nebudu mit cas to overit, pres vikend jedu domu, ale pristi tyden se
na to podivam. Jako dobry startovni bod mi pripada prijit na to proc mi
Linux nedetekuje celych 128 MB RAM. Mam jeden 128MB DIMM (100MHz). Sam
bych po takovemhle popisu tipoval na hardwarove problemy, ale kdyz vim
ze 2.0.36 mi funguje bez problemu, a windows 98 (v ramci moznosti) take?
A to ten pocitac rozhodne nesetrim - pod Linuxem kompiluji kernel make -j,
pod windows 98 hraji napr. unreal.

A konkretne pro Martina: ten svuj pocitac budu mit v brzke dobe i na koleji,
tak pokud by se tato nekompatibilita kernelu 2.2 pro Tebe stala nocni murou,
neni nic jednodussiho nez se stavit a vse si vlastnorucne vyzkouset, budu
jenom rad!

Diky za jakekoliv rady,

Leos