Linux cluster jako printserver

Robert Dobozy robo na idata.sk
Pátek Leden 15 18:17:01 CET 1999

On Fri, 15 Jan 1999, Karel Salavec wrote:

> Hi!
Zdravim!

> Mame tady takovy problemek. Nacalstvo rozhodlo, celkem logicky, ze aby
> se nezatezovaly servery, na kterych bezi SAP, bude veskery tisk za SAPu
> provaden pres tiskove servery. Problem je v tom, ze kdosi rozhodl, ze na
> tech 7 masinach ma bezet eNTe. No a ukazalo se, ze ciste jen zadani

Hehe, tak toto sme asi pred dvoma rokmi skusali urobit, najprv naivne s
Win95 a potom s WinNT. Co vam budem rozpravat, po par dnoch laborovania
sme proste kupili od Axisu printserver dali ho na UPSku a odvtedy nie su v
podstate ziadne problemy. Samozrejme dnes je ina doba, ale NoveTechnologie
su stale tie iste ... <FLAME> Takze sa mi potvrdilo, ze pre mission
critical aplikacie alebo aplikacie s VELKYM narokom na vykon sa NT stale
nehodia. </FLAME>

> n-set tiskaren je prace na *** hodin a navic s tim budou jeste dalsi
> problemy.
> Chtel bych jako reseni navrhnout toto: nainstalovat Linux s
> mutliprocesorovou podporou (jsou to 2-proc. Delly), spojit celou tu
> grupu do clusteru a vyuzivat ja jeden printserver.

No nechcem vyryvat, ale aky ma zmysel pripajat medzi SAP a Printserver
este dalsi prvok - Linuxovy/NT printserver ? Co tym ziskate ? Vykonnost
urcite nie, dosiahnutelnost tiez nie, pretoze ked vypadne tlaciaren, tak
vam ani linux cluster printserver nepomoze ....

> Abych si ale nenabehl, radsi se ptam:
> 1. Ma nekdo zkusenosti se SMP? (na www.linux.org.uk/SMP jsem se uz
> dival)

myslim, ze no problem (s 2.2 kernelom urcite)

> 2. Co Linuxovy cluster? Existuje to, a pokud jo, tak kde?

Ja pisem linuxovy cluster, aky by sa na toto hodil, ale bohuzial zatial
nie je ani v stadiu alpha :-).

> 3. Spoluprace SAP a Linux, resp. Linux a HP JetDirect? Zajimaji me
> hlavne zkusenosti.

spolupraca SAP a Linux = spolupraca Unix na ktorom bezi SAP a Linux resp.
spolupraca SAP a Linuxovy LPD

					Robo

*	INTER-DATA s. r. o.     *    Phone: +421 7 443 73 710,443 73 714 *
*	Osadna 11               *    Fax:   +421 7 44373 053             *
*831 03 Bratislava              *    E-mail: robo na idata.sk               *
*	Slovak Republic         *    http://www.idata.sk                 *