Stackfs

Ondrej Palkovsky xpalo03 na vse.cz
Pátek Leden 15 18:34:22 CET 1999

In article <19990115001920.C2110 na bug.ucw.cz>,
	pavel na bug.ucw.cz (Pavel Machek) writes:
> Ahoj!
>

> Co je stackfs? Neznam, a docela by me to zajimalo, protoze uz jsem si
> nfs servery a podobnymi bestiemi docela hral.
> 									Pavel
S nfs servery jsem si take hral, mimochodem mam napsany virtualni NFS
server, ktery zobrazi CD jukebox jako adresare na NFS serveru(teda skoro,
chtelo by to HODNE dodelat) ;-) StackFS je jakysi filesystem nad
filesystemem. Napriklad, rozhodnete se udelat TapeFileSystem. Takze udelate
program do StackFs, ktery se pri pristupu k souboru mrkne, jestli je soubor
na disku, a v tom pripade vam ho vrati z disku a jestlize tam neni, tak ho
natahne z pasky(nebo jineho media). Pouzilo by se to napriklad takhle:
mount -t ext2 /dev/hdc1 /tapefs
mount -t stackfs -o module=tapefs /tapefs /tapefs
Dalsi moznosti jsou treba zmrazeni filesystemu, jestlize chcete zalohovat
databazove soubory atd.

Ondrej Palkovsky

--
(null cookie; hope that's ok)