hromadny utok podruhe

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Pondělí Leden 18 08:36:46 CET 1999

Dne Pá, 15 leden 1999 jste napsal(a):

>To posledni zneni je sice asi nejlepsi ze zde uvedenych, ale i tak
>si myslim, ze by mohl nastat problem. V zakone o ochrane osobnich
>udaju v informacnich systemech se v paragrafu 16 uvadi, ze temito
>daty lze nakladat pokud tak stanovi zvlastni zakon, nebo se
>souhlasem zijici dotcene osoby, pokud je mozne, aby tento projev
>vule ucinila. Jestlize nelze podminku splnit, tak lze s informacemi
>nakladat pouze v pripade, ze bude zachovana lidska dustojnost,
>osobni cest, dobra povest a chraneno dobre jmeno dotcene osoby.
>Coz by asi chraneno nebylo :-).

Podle mne neni az tak dulezita osoba, ktera utok provedla, ale
a) IP adresa(y), ze kterych byl utok proveden,
b) e-mail, na ktery byla hesla ci neco podobneho odeslano.

Coz znamena, ze takovyto blacklist neporusuje zakon o ochrane osobnosti,
protoze
1) IP adresa nema nic spolecneho s osobou
2) e-mail je sice vztazitelny na osobu, ale malo kdo se bude hlasit
"Ano, toto je muj e-mail, a tim porusujete zakon..."
Navic si myslim, ze v obou pripadech se pri nejhorsim napada vlastnictvi osoby,
coz samo o sobe nemuze vrhat spatne svetlo na osobu.

Ota Buchta

U bodu b) se priznam, ze nevim, jak dosahnout neodesilani zpravy pomoci
lokalniho MTA.