MySQL a charset 1251

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Pondělí Leden 18 12:39:39 CET 1999

> MySQL 3.22.14b ma moznost zvolit charset 1251.
> vie mi niekto vysvetlit aky je rozdiel medzi volbou 1251 a czech co sa tyka
> triedenia a ukladania udajov do databazy ?

V MySQL jsou charset a trideni velmi uzce svazany. To znamena, ze volbou
charsetu volite nejen prevody mezi velkymi a malymi pismeny, ale
i zpusob trideni. Charset czech je iso-8859-2 se ctyrpruchodovym
tridenim podle pana Olsaka. Je mozno pouzit klienta a data v jinem
kodovani, v tom pripade jsou data interne prekodovana do iso-8859-2.

Charset 1251 je tusim azbuka a jake trideni je nad ni implementovano,
to netusim.

		Boycott the Czech Telecom -- www.bojkot.cz