pristup na X

David Kostal kron na informatics.muni.cz
Úterý Leden 19 20:07:45 CET 1999

>  Myslim, ze pro xterminal nepotrebujet Motif ani treba libX11. Mozna problem
> bude pokud SGI pouziva nejake rozsireni X protkolu. Na kazde zadni strane Linux
> Journalu je reklama na Metrolik X-server, kde primo rikaji "run on SGI display
> on Linux". Takze to asi jde.

Ne az tak uplne :-( "Klasicke" OpenGL veci by fungovat mely, ale nove
(tj. od verze IRIX 5.3) silikonacke systemy pouzivaji jeste dalsi
rozsireni (dgl). K jejich behu je potreba mit na klientske strane (tj.
tam kde je Xserver) jeste demona dgld. Takze nefunguje ani tunelovani
pres ssh (display nastaven na aplikacni server, ne na x-server). Metrolink
vraci penize, pokud si koupite jejich MetroX a pak jim reknete, ze z
Vase SGI se teda nic nezobrazuje :-)
Pokus o spusteni dgl aplikaci pak vypada treba takhle:
aisa$gmemusage
dgl error (read): Bad file number
aisa$

Nastesti ne vsechny iXove binarky pod Irixem jsou zkompilovany pro
dgl. Takze vetsina poustet jde. Konkretne treba jejich "Magic Desktop"
s 4DWm, toolchestem a tak poustet jde (zkouseno i na Xterminalech). Jinak
samozrejme jdou vsechny 3rd party veci a to co si zkompilujete sam :-)
Problem je jen s nekterymi programy pro administraci (co si tak zbezne
pamatuju, ja z tech grafickych veci pouzivam jen gr_top [ten nejde] a
obcas swmgr [ten jde]).

david kostal (kron na fi.muni.cz)
----+