Par dotazu na "Linux-compatible" (MB Gigabyte, Celeron, ISDN)

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Leden 20 04:39:00 CET 1999

Oto Buchta wrote:
:
: Jeste k tem Benchmarkum. Yenya kdysi cosi takoveho delal, ale nevim, kde se
: daji najit, popr. kde se rostou nejake jine. Nejde pouze o otestovani
: procesoru, ale chtel bych delat kompletni test
: procesor x board x naswitchovani x hadr x verze jadra x nastaveni jadra

	Hmm. Jeste to nekde mam. Ale lepsi bude zkusit nejaky opravdovy
benchmark. Myslim ze z comp.benchmarks FAQ bude odkazu vic nez dost.
Problem je, ze ti tezko nekdo da nejaky benchmark, ktery bude merit
skutecne vsechno dohromady. Takova vec je obvykle neprukazna a hodi
se maximalne na srovnavaci testy do casopisu :-). Jinak se obvykle
benchmarky pouzivaji k zjistovani slabin v implementaci, a na to obvykle
potrebujes bechmark, ktery meri jednu vec, ale dela to dobre a korektne.

	Pro mereni vykonu OS (a castecne i HW) je vyborny lmbench
(http://www.bitmover.com/lmbench, pokud se nepletu). Rychlost sekvencniho
cteni z disku umi treba hdparm, rychlost filesystemu proveri napriklad
bonnie nebo iozone, rychlost matematiky a pristupu do pameti proveri
treba linpack (nejake nasobeni/inverze matic).

	Jinak lmbench umi temer vsechno co ta moje vec a samozrejme spoustu
veci navic. Ja tam mam navic akorat linpack a dhrystone (vykon
CPU+kompilatoru).

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/