Undelete pro UNIX ?

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Středa Leden 20 09:20:25 CET 1999

> Takze nikdo na nej uz nezapisoval - jen se smazal pomoci rm *, pak jej
> odmontoval a vystrcil do slotu.
>
> Pokud to nekomu rekne ten JB manager je Flexstor 2.6 - coz je OEM SW od fy
> Qstar ale media jsou formatovany tzv native format (ofs) pomoci prikazu
> newfs pod Solaris2.5.

Me se take jednou podarilo smazat asi 40MB dat, o ktera jsem si rekl, ze v
zadne
pripade neprijdu - co je dulezite je: po tomto vymazani pokud mozno co
nejmene
na dany disk zapisovat a nejlepe vubec - je dobre si uvedomit ze kazdym
prochazenim adresaru a prohlezenim souboru se meni data u inode atd..
tj. disk co nejdrive remountovat ro - idealne zmacknout reset a
nemountovat.

MC a jeho undel fs je dobre, pokud pracujete s kernelem 2.1 a vyssim a
nepotrebujete
znat jmena souboru. Pokud ale pracujete s 2.0 kernel mate problem - ten
totiz
hloupe maze extension bloky - tudiz zachranite ze souboru pouze jen asi
12KB.
Nastesti ale ext2 fs se snazi souboru nefragmentovat a tudiz za timto
nulovym
blokem zpravidla pokracuje soubor dale.

Napsal jsem na to programek, ktery jednak projde partition a vyhleda adresy
zacatku souboru a take jejich jmena. Jenze je to pomerne silene
interaktivni
vec a obavam se ze bych velmi obtizne vysvetloval cely system pouzivani.
Me osobne s tim trvala zachrana tech 40MB asi tak 2hodiny - nakonec jsem
prisel asi o 3 50KB soubory - ty byly bohuzel fragmentovane.

Program se snazi delat to, co rika UndelfsFAQ, ale ponekud zautomatizovane
+
dohledava jmena souboru. Je to jen c-ckova nadstavba na program debugfs
ktery interne vola s ruznymi parametry - jenze zatim neni prilis
inteligentni
na to aby poznal, ktere data v disku reprezentuji inode a je potreba
mu v tom interaktivne poradit - ci-li nic pro jedince zvykle z windows
si sahnout do kose.

Pokud jsou pro Vas ty data opravdu smrtelne dulezita a MC s undelfs
nezabira
tak se ozvete a mozna to nejak zbastlime.

Pokud by nekdo chtel napsat nejakou GUIzovanou verzi at se mi ozve,
rad predam sve zkusenosti.

--
     Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz