Solaris a Linux

petr.snajdr@seznam.cz snajdr na ns.seznam.cz
Středa Leden 20 12:26:33 CET 1999

On Wed, 20 Jan 1999, Pavel Lisy wrote:

> Když už je zde řeč o Solarisu a Linuxu, měl bych také jednu otázku. Máte někdo rozběhlou
> instalaci S&L na jednom intelovském počítači, bootované asi nejspíÜ přes LILO?
> Mohl byste mě alespoň někdo nasměrovat na spolehlivý zdroj informací.

Nevim zda spolehlivy. Zkousel jsem LiLo, ale nevedlo to tam kam bych
chtel. Nicmene tradicne zrejme byla chyba na me strane a melo by to byt
udelano zrejme nejak tak jak je to uvedeno v Solaris c86 FAQ:

Interoperability with Other Operating Systems (Solars on Intel - x86 FAQ)
http://sun.pmbc.com/faq/8.html

other = /dev/hdb1
        loader = /boot/chain.b
        label = solaris

Melo by to vsak jit i pres  boot manager Solarisu. Ted nevim
jak je na tom ve 2.6, ale ve verzi Solaris 7 zobrazi vsechny
primarni partion a necha vybrat z ktere nabootovat. V celku
v pohodne pres nej bootuje DOS, Windows NT a urcite i Linux
(jenze ja pouzil loadlin a tak to na 100% nemohu vedet, ale
NTLDR je daleko vetsi bestie nez Lilo ...)
	Prozatim se mi nepodarilo primountit zadny UFS disk, ale
to bylo evidentne tim, ze kdyz jsem to zkousel nejak jsem nevedel co si
panove ze SUNu mohou predstavovat pod pojmem partion :-)
(a nebo to opravdu nejde a zmenili FS, ale jadro 2.2 zustava nadeji)

Nicmene  zajimalo by me jak muze koexistovat Linux se Solarisem na
ne-intel platformach.

Pokud jde o to, ze ten driver je read-only, budiz , je to komplikace
a pocitacova sit "tar-net" (viz. /bin/tar) ;-) to zvladne. U nekterych
casti systemu ten zapis nepotrebuji (nebo ne casto :))

S pozdravem
   Petr Snajdr