Jak odstranit LILO?

petr.snajdr@seznam.cz snajdr na ns.seznam.cz
Středa Leden 20 14:54:06 CET 1999

On Wed, 20 Jan 1999, Frantisek Fuksa wrote:

> Puvodne jsem si vytvoril LILO na Floppy a tak jsem mohl pouzivat i WIN98.
>
> Pri preinstalaci Linuxu (nevedel jsem jak deaktivovat Afterstep), jsem asi
> nainstaloval LILO na prvni HD (C:).

Tuhle metodu volte v pripade, ze se Vam totalne rozpadne
souborovy system. V ostatnich pripadech to spise neni vubec dobry napad
Ledaze by jste si chtel instalaci procvicit :-)

> Nyni se vubec nemohu dostat do WIN98. Zkusil jsem preinstalovat WIN98 ale
> pri restartu bez Floppy se objevi LI a system ztuhne.

Odinstalovat lilo jde  (lilo -U nebo lilo -u). Totez
jde i z DOSu (fdisk /mbr), ale lepe bude
lilo znovu nainstalovat (nabootovat z rescue disket)
LiLo vyuziva sluzeb BIOSu  a tak pokud je napriklad jadro mimo jeho dosah
je problem na svete.
	Reseni: 1) dat ho nekde k zacatku disku (napr. nejak pidi
			partion
		2) vysvetlit Lilu kde a jak ho ma hledat
		3) pouzit GRUB
		4) pouzit loadlin pro start z DOSu/Windows
		5) pouzit syslinux pro start z FAT partion
			(ma stejna omezeni jako lilo, ale pokud
			je prvni  a neni moc velka ...)

S pozdravem
  Petr Snajdr