Ekvivalent FDISK /MBR

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Středa Leden 20 19:18:27 CET 1999

Oto Buchta wrote:

> Ano, presne o toto jde. Vim, je to ponekud paranoidni, ale jenom kvuli
> odstreleni cehokoli bootovat M$-DOS mi pripada fakt mimo. A kvuli tomuto se mi
> nechce stahovat zdrojaky k LILU. Ale mozna, ze to na nejakem pokusnem pocitaci
> udelam asi
> dd if=/dev/hda of=mbr.lilo bs=512 count=1
> lilo -u
> dd if=/dev/hda of=mbr.free bs=512 count=1
> lilo
> diff mbr.free mbr.lilo

Je to komplete zdokumentovano a dokonce i s komentovanym asemblerem
v dokumentaci Grubu. Ten program je vazne silene trivialni a myslim,
ze vyplod z FDISK /MBR je dobry a ze ten kod uz proste nejak pronikave
zkratit nejde (~128 bajtu asm kodu)

Jo a VSECHNY durazne varuji pred tim "bs=512" a obracenym zmerem zapisu.
Neni dobre v MBR prepisovat posledni ~100 bajtu - tim si totiz toalne
zrusite partition tabulku - znal jsem takoveho jednoho - pak jsme spolu 2
hodiny hledali po disku zacatky jednotlivych partition

 -
     Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz