Chyby adminu

petr.snajdr@seznam.cz snajdr na ns.seznam.cz
Středa Leden 20 23:18:42 CET 1999

On Wed, 13 Jan 1999, Michal Krause wrote:

> Kdyz uz se tu probiraly ty destruktivni chyby administratoru, pridam
> jednu svoji cerstvou:

tahle chyba neni destruktivni,ale v celku me pobavila.
Nainstaloval jsem Debian a nakonfiguroval ho jako PPP server.
Nejak mi to nechtelo fungovat a prvni teorie, ze pppd nema suid bit se
potvrdila.  Nechteje se ti  dale  zabyvat jsem ho nastvil, vyzkousel
a sel domu. Druhy den prekvapeni -  ppp nefungovalo.
Melo sice nastaveno suid bit, ale jen pro skupinu dip
v ktere onen ppp uzivatel nebyl.  Nejak jsem nechapal
a nekolikrat tragikomicky se pokusil (no 2x :-))
system "zlomit" , aby uz "neotravoval".
	Problem byl v tom, ze Debian poskytuje radu zajimavych rysu na
ktere jsem z distribuci, ktere jsem, opustil :))
nebyl zvykly (nevim zda tam jsou).  Hacek byl v tom, ze jsem jen tak
mimochodem prinstaloval i par veci o kterych jsem si rekl, ze by nebylo
spatne se na ne nekdy podivat co je to vubec zac. Jednou z nich byl
byl suidmanager :-). Pohled do /etc/suid.conf razem
vysvetlil kde je problem a ktera uhodila :-)

[..]

ppp /usr/sbin/pppd root dip 4754

[..]

;-)