Dynamicke knihovny

Vojta Filip vojta na kolej.mff.cuni.cz
Pátek Leden 22 11:36:52 CET 1999

David Sauer wrote:

> -rdynamic znamena pro linker --export-dynamic:(zdroj "info ld")
>

> Je to vidět např. v binárce egcs (strings /usr/bin/egcs), ale lépe by asi
> bylo použít zdrojáky ...
>
>   Jinak základ jak vytvářet .so je v ELF-HOWTO, použitelné přepínače v
>  info  dokumentaci pro gcc a ld.

Diky. Jeste bych mel ale nejaky dotaz: Knihovna se ma kompilovat s
parametrem -fPIC, tedy position independent code. Muzete mi rict, ktery
duvod k tomu vede?
1. Knihovna se muze natahnout kamkoliv do pameti a je snazsi mit PIC nez
natahovany kod relokovat podle umisteni
2. Knihovna je sdilena vice programy a kernel zajistuje skutecne sdileni
pameti, tedy pokud je v kazdem programu natazena jinam, kod musi byt
PIC.

Svoji knihovnu chci pouzivat jen jednim programem (takze mi druhy duvod
odpada) a chtel bych, aby byla co nejrychlejsi, tedy zamezit pripadnym
zpomalenim plynoucim z -fPIC.

   Vojta