VYRESENO: Divna maskarada

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Leden 22 19:47:56 CET 1999

Dne 22. 1. 1999 Leos Bitto napsal:

> Michal Krause (mike na navrcholu.cz) wrote:
> : Problem nastal v pripade, ze nejaky server posilal data tak, ze se nevesla
> : do jednoho paketu a musela se fragmentovat. Fragmenty uz ale neobsahuji
> : informaci o portu a tudiz nemohly byt forwardnuty na spravny comp.
> : Nepomohla ani volba IP_ALWAYS_DEFRAG pri kompilaci kernelu.
>
> Pokud nepomohlo IP_ALWAYS_DEFRAG tak je toto vysvetleni chybne! Ja bych za
> techto okolnosti tipoval na problem s routerem na druhe strane pevne linky.
> Treba ma natvrdo MTU 1500 a nenecha si ho zmenit.

Ne, router na druhe strane se meni zcela podle mych prani. MTA/MTU bylo vzdy
stejne na onou stranach.

Nevim, jestli je toto vysvetleni chybne: pochazi z konference o
masqueradingu (http://home.indyramp.com/lists/masq/), kde se na tom vetsina
lidi shodla. Nekolik lidi tam konstatuje, ze IP_ALWAYS_DEFRAG v praxi
nepomohl a je treba nastavit MTA/MTU na 1500.

Ja si ale myslim, ze vysvetleni muze byt spravne. Nemam prilisne znalosti o
vnitrnich principech maskarady, ale domnivam se, ze to pravda byt muze a to z
nasledujicich duvodu:

a) pri pozadavku na tento server jsem obdrzel kousek dat, ale pak uz nic
(predpokladam, ze prvni paket jsem dostal, fragmenty uz ne)

b) neni mozne, ze by kod maskarady pakety a fragmenty obdrzel (a pokusil se
je forwardnout) drive nez kod pro defragmentaci?

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz